Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa zorganizowały webinarium dla księgowych i doradców podatkowych dotyczące kolejnych ułatwień w obsłudze klientów. Eksperci wyjaśniali, w jaki sposób korzystać z identyfikacji telePIN w celu bezpiecznego uzyskania informacji objętych tajemnicą skarbową podczas rozmowy z konsultantem infolinii KAS. Podczas webinarium klienci dowiedzieli się również o tym, w jaki sposób realizować swoje obowiązki podatkowe lub uzyskać informacje w pozostałych kanałach zdalnych, w tym za pośrednictwem usług dostępnych w serwisie e-Urząd Skarbowy.
W pierwszym kwartale 2024 r. podatnicy w całym kraju umówili przez usługę „Umów wizytę w urzędzie skarbowym" ponad 1,1 mln wizyt. Najczęściej dotyczyły one spraw związanych z podatkami majątkowymi, rozliczeniem PIT lub uzyskaniem zaświadczenia. 91 proc. osób było zadowolonych ze swojej wizyty w urzędzie. Średni czas obsługi podatnika to 17 minut. Aby uniknąć stania w kolejce i mieć pewność szybkiego załatwienia sprawy warto zaplanować swoją wizytę. Można to zrobić nawet z 21-dniowym wyprzedzeniem. Przypominamy, że nie trzeba umawiać wizyty, aby złożyć dokument w urzędzie.